Квест “Булінг – прояв агресії чи слабкості?”

Причина розробки та проведення даного квесту – збільшення випадків щодо цькування однолітками своїх однокласників, що є порушенням прав людини. Тому члени правової комісії парламенту дітей вийшли з ініціативою щодо проведення даного квесту.

В жовтні 2018 року розпочалася робота над розробкою квесту. Правильність наших дій підтвердив прийнятий 18 грудня Верховною радою України законопроект №8584, в якому ґрунтовно ставилося питання щодо протидії булінгу.

 Метою його є  ознайомлення  учнів з  поняттям  булінгу,  його  видами  та  проявами,  сприяння розвитку  навичок конструктивного вирішення конфліктних ситуацій, толерантного спілкування і неприпустимості проявів булінгу в учнівському середовищі.

Завдання квесту:

– надання інформаційної допомоги учням шкіл міста щодо шляхів захисту від булерів;

– профілактика щодо виникнення проблемних ситуацій в спілкуванні серед дітей та підлітків шкільного віку;

– доведення до свідомості дітей та підлітків, що в інтернеті не все є надійним і не всі є чесними.

Квест проводився Парламентом дітей за сприяння управління освіти  Міської ради міста Кропивницького, комунального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості» Кіровоградської міської ради, а також за участю інших  територіальних органів виконавчої влади, державних установ, громадських  організацій.

Місцем проведення було обрано навчальний корпус «Навчально-виховного комплексу «Кіровоградський колегіум-спеціалізований навчальний заклад І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад-центр естетичного виховання» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.

Умови гри: кожна команда отримує інструктаж, пакет документів:
а) карту-схему з зображенням контрольних пунктів;
б) маршрутний лист, в якому вказано маршрут;
в) бланк для реєстрації та оцінок на кожному пункті.
Безпосередньо самі завдання команди отримують на кожному пункті.

На початку квесту присутні ознайомилися з відеороликами, в яких продемонстровані приклади толерантних стосунків між учнями та шляхи уникнення нетерпимості які ведуть до булінгу. Кожна команда учасників проходила 8 станцій, на яких виконувала запропоновані завдання.

Завдання квесту:

Станція 1. Ознайомлений значить захищений (володіння понятійними термінами). Всі учасники квесту на цій станції отримують пам’ятку з необхідною інформацією.

Інформація  про  роботу  Національної  дитячої    «гарячої»  лінії»,  телефон 0 800 500 225 або 772 (безкоштовно) в межах України (з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 20.00, в суботу – з 10.00 до 16.00). На «гарячій лінії»  можна отримати інформаційні, психологічні та правові консультації щодо протидії жорстокому поводженню з дітьми, експлуатації дітей і захисту їх прав та інтересів).

Станція 2. Норми поведінки  уникнення від булінгу (розроблення правил уникнення від булінгу).  Модератор  пропонує  учасникам кожної  групи пройти тест, завдяки якому вони з’ясують чи вони можуть стати особою, що починає конфлікт, чи навпаки, особою, яка здатна до спілкування без конфліктів. Потім ведучі просять озвучити ті правила поведінки, які сприятимуть безконфліктному спілкуванню.

Станція 3. Допоможи потерпілому від булінгу (вирішення запропонованих життєвих ситуацій). Кожна  команда  отримує  історію  з  життя  дітей  (за зверненнями дітей на Національну дитячу «гарячу лінію»). Протягом 7-ми хвилин необхідно визначити: вид булінгу, хто потерпає від булінгу, хто вчиняє булінг, наслідки булінгу для дитини,  які можете дати поради виходу з ситуації насильства. Потім представити результати роботи групи модератору.

 Станція 4. Забезпеч собі безпеку! Команда отримує набір правил, учасникам команди необхідно викресли твердження, правила безпеки, які є неправильними і залишити правильні, до яких потрібно прислухатись. Можна додати ще свої правила.

Станція 5. Обережно, кібер-булінг в соціальних мережах! Команда отримує приклади типової поведінки, характерні для кібер-буллінгу. Учасникам команди необхідно визначитися як правильно діяти, якщо опинилися в подібних ситуаціях (флемінгу, постійних нападок і обмовлянь, зведення наклепів, видурювання конфедиційної інформації тощо).

Станція 6. Створення колажу-пам’ятки «Як уникати проявів булінгу і конфліктів в соціумі та соціальних мережах?» Кожна команда застосовуючи метод колажу повинна створити власну пам’ятку щодо правил поведінки в соціумі та соціальних мережах задля уникнення конфліктів і проявів булінгу та презентувати створений колаж.

Станція 7. Булінг і закон. Антибулінгове законодавство в Україні.

      Станція 8. Підведення підсумк На стікерах кожній команді потрібно написати такі позиції:
– те, що потрібно переварити/переосмислити.
– те, що забирають з собою в життя.
– те, що є непотрібним.
Ці стікери учасники наклеюють на відповідні малюнки, які розміщені на фліпчартіів.

Команди-переможці конкурсу були нагороджені дипломами.

Які результати Ваша ініціатива принесла громаді? Завдяки проведенню даного квесту нам вдалося активізувати конструктивну взаємодію в учнівському середовищі, змінити ставлення педагогів до дітей, які можуть опинитися під впливом булінгу. Діти та педагоги були учасниками педагогічної ради на якій розглядалися питання щодо взаємодії вчителів, батьків і учнів для уникнення проявів нетерпимості.
Що на Вашу думку дала ініціатива тим, хто її втілював в життя? Представники парламенту дітей, які працювали над розробкою даного проекту мали змогу більш детально ознайомитися із законодавством України з даної проблеми, поспілкуватися із спеціалістами управління юстиції, які надали свої рекомендації щодо створення проекту. А також налагодити шляхи до взаємного розуміння вчителів-учнів, вчителів-батьків, учнів-учнів.
Чи мала Ваша ініціатива своє продовження та які зміни вона принесла? Так. Після проведення нашого квесту, відбулися педради, де обговорювалася ця проблема, а також ініціативна група Кіровоградського колегіуму організувала проведення квесту «Safe-online 2019»: «Маски та реальні обличчя інтернету» під час якого учасники продемонстрували зняті ними відео щодо протидії булінгу в їхніх освітніх закладах.

Довідкова інформація про ініціативу:

Назва організації (ініціативної групи), автора ініціативи Парламент дітей міста Кропивницького
Контактні дані організації Координатор – Завражна Ірина Станіславівна
тел. 0500410763
e-mail: [email protected]
фейсбук
Назва ініціативи Квест для учнів шкіл міста «Булінг – прояв агресії чи слабкості?»

Дана публікація розміщена в рамках всеукраїнського  конкурсу  «Краща громадська ініціатива України 2018», що впроваджується  Спілкою «Громадські ініціативи України».

Детальніше про конкурс за посиланням