“Мурахи” (murahy.com) — перша в світі інноваційна благодійна торгова платформа, що призначена для збору коштів на благодійність. Так як у державі немає достатньої кількості коштів для вирішення першочергових потреб, новітні інструменти платформи направлені на допомогу “без грошей” і можуть вирішувати найбільш актуальні соціальні потреби та допомогає благодійним та громадським організаціям забезпечувати себе додатковим фінансуванням для реалізації своїх проектів.
Що стало причиною ініціативи, як виникла ідея її реалізації.
Ідея платформи “Мурахи” зародилася під час Майдану, коли країна саморганізувалася і кожен невпинно допомогав кожному. У той момент вся країна була схожа на великий мурашник – хтось ніс на Майдан речі, інші несли їх на передову, хтось привозив харчі, хтось готував з них їжу. З початком війни, проблем у країні не поменшало, а навпаки стало більше, фінансування на їх вирішення не вистачало. Тому був створений інструмент – платформа за допомогою якої, будь хто може стати благодійником, навіть не маючи фінансової змоги допомагати.
За який час було реалізовано ініціативу
6 місяців — розроблена технічна складова
11 місяців — юридична частина роботи платформи
1 місяць був проведений офіційний запуск платформи
Детальний опис ініціативи – що конкретно було зроблено в рамках реалізації ініціативи (які заходи були реалізовані, як залучались місцеві жителі, молодь, спонсори…)
Мурахи (murahy.com), розпочали свою роботу 4 листопада 2015 року, до цього тривав майже рік тестового періоду.
Перша благодійна торгова платформа «Мурахи» є соціальним проектом міжнародного благодійного фонду «Україно! Я за тебе», підтриманим Українською Біржею Благодійності та Українським Форумом Благодійників.
Для реалізації ініціативи була створена перша в світі благодійна платформа. Розробка як технічної так і юридично частини разом зайняла близько року. Була спеціально розроблена та прописана механіка роботи, створений веб-сайт вартістю близько 270 000грн.
Механіка проекту досить проста та зрозуміла. Користувач виставляє на веб-сайті murahy.com свій товар (річ якою він вже не користується, але ця річ може знадобитися комусь іншому), обирає напрям пожертви своїх коштів — це можуть бути військові, поранені, біженці, хворі діти або покинуті тварини. Потім чекає доки знайдеться покупець і відправляє свій товар на найближчому відділенні Нової пошти. Після того, як покупець отримує товар, перевіряє його на відповідність і розраховується, усі гроші автоматично потрапляють до фонду, який опікується обраним продавцем напрямом.
Платформа «Мурахи» співпрацює тільки з перевіреними вузьконаправленими Благодійними Фондами, які постійно звітують і проходять перевірку у аудиторських компаніях:
Допомога армії – Міжнародний благодійний фонд «Повернись живим», допомога пораненим – Благодійний фонд «Центр допомоги», допомога переселенцям — Благодійний фонд «Кожен Може», хворі діти – Фонд допомоги онкохворим дітям «Краб», безпритульні тварини – Благодійний фонд «Happy Paw».
Платформа «Мурахи» є постійним учасником ярмарок та фестивалів таких як «UCrazyans», «UaMade Fest», Мистецький Арсенал – Арсенал добрих справ, «Всі.Свої».
На заходах є можливість почастувати фірмові тістечками «Мурашник», та звісно принести свої старі гаджети, одяг чи книжки, які потім реалізовуються на платформі.
Були створені відео- (інфографічні, анімаційні) та аудіо ролики. Запущені в ефір (телебачення — Громадське, радіо — Аристократи). Загальна вартість відео- та аудіо роликів 350 000грн.
Проводиться освітня робота – участь у кейс-стаді, ініціюємо навчальні сесії по соціальному підприємництву.
Виступи на конференціях – Sector 3.0 — 2015 (Варшава), конференція депутата Європейського парламенту Міхеля Боні «Річниця Майдану. Громадські ініціативи» (Київ-Варшава), VII конференція Українського Форому Благодійників (Київ), Civil Society Development Forum (Київ), iForum-2015 (Київ)
Проводиться активна інформаційна політика – участь у радіо та теле передачах (М1, 5канал, Громадське, Радіо Аристократи, Радіо Голос Києва).
Які результати Ваша ініціатива принесла громаді?
Новий тип філантропії, залучення нових категорій людей для благодійності, людей які ніколи нею не займалися. Це категорія людей, якій не викидає свої речі, не продає в інтернеті, допомагати благодійності грошима, у них не завжди є можливість. Перша благодійна торгова платформа «Мурахи» — це інструмент, де люди можуть виставивши річ допомогти вирішенню соціальних проблем. Річ необхідно виставити на сайт, а виручені кошти автоматично йдуть на обраний продавцем благодійний напрям.
Що на Вашу думку дала ініціатива тим, хто її втілював в життя?
Моральну компенсацію затрачених зусиль, радість від участі громади в діяльності платформи, бачення небайдужості людей і бажання їх долучатися до благодійності та допомоги у вирішенні нагальних соціальних проблем.
Чи мала Ваша ініціатива своє продовження та які зміни вона принесла?
Ініціатива продовжує успішно розвиватися. Головні зміни відбуваються у секторі – соціальне підприємництво. Так як на разі завдяки платформі Благодійні та грамадські організації зможуть отримувати додаткове фінансування, реалізовуючи сувенірну продукцію, чи будь-який інший товар, який їм донують компанії саме на платформі.
Ваші поради тим, хто хоче втілювати ініціативи у своїх громадах
Створювати соціальні проекти, кошти на які вони можуть зібрати за допомогою Першої благодійної торгової платформи «Мурахи»
Чи може Ваша організація (ініціативна група) виступити консультантом або експертом, якщо до вас звернеться інша організація за досвідом, який ви отримали при реалізації цієї ініціативи?
Так
****************************************************************************************************
Довідкова інформація про ініціативу:
Номінація, в якій бере участь ініціатива:
Краща ініціатива у сфері розвитку благодійності
Назва організації (ініціативної групи), автора ініціативи:
Міжнародний благодійний фонд «Україно! Я за тебе», автор – Дмитро Федоренко
Контактні дані організації:
Координатор проекту – Катерина Алимова, 098 2034343,
[email protected], murahy.com/
Назва успішної ініціативи:
Перша благодійна торгова платформа “Мурахи”