Вуличний арт-фестиваль соціального мистецтва «Том Сойер FEST»

Жителі міста різних вікових та соціальних категорій зібралися в Центральному міському парку культури та відпочинку з метою прибрати сміття, посадити зелені насадження та пофарбувати різні об’єкти: забори, лавки, бордюри, баки для сміття тощо.

Що стало причиною ініціативи, як виникла ідея її реалізації.
З кінця 2015 року наша волонтерська організація займається організацією заходів, спрямованих на
залучення жителів громади до пошуку консенсусу між різними соціальними групами та формування можливостей для активної участі городян в культурному розвитку міста.
Ці заходи сформували групу проактивних громадян з різних організацій міста, але потрібна була ідея загальної корисної справи, в якій могла би взяти участь максимальна кількість людей.
Улюбленим місцем відпочинку городян є Центральний міський парк ім.Горького, його і вирішили зробити масовим арт-об’єктом.

За який час було реалізовано ініціативу
За два з половиною тижні

Детальний опис ініціативи – що конкретно було зроблено в рамках реалізації ініціативи (які заходи були реалізовані, як залучались місцеві жителі, молодь, спонсори…)
Спочатку було сформовано ініціативну групу, основним завданням якої було визначення напрямів реалізації ініціативи та відповідальних осіб.
Завдання, які вирішували відповідальні члени групи:

  • Узгодження дій із органами міської влади.
  • Узгодження дій з керівництвом парку.
  • Створення загальної концепції заходу, логотипу, рекламного слогану, промороліка тощо.
  • Проведення рекламної кампанії в соціальних мережах та в місцевих ЗМІ.
  • Пошук та запрошення волонтерів: ведучих, аранжувальників, фотографів, аніматорів.
  • Підготовка спеціальної карти парку, де було позначено завдання для окремих груп учасників.

Підготовку концепції проекту доручили студентам-маркетологам Таврійського агротехнологічного університету. Вони працювали над слоганом заходу та зробили відео промо-ролік для демонстрації в соціальних мережах та на телебаченні. Було створено сторінки у соц. мережах Фейсбук та Вконтакті, з яких надсилались запрошення городянам та фіксувалась кількість учасників. Взагалі, ініціатива рекламувалася дуже широко, та слід відмітити, що майже вся підготовка відбувалася на волонтерських засадах.

Унікальним рішенням організаторів була ідея знайти «обличчя» фестивалю, мелітопольського Тома Сойера. Його роль дісталася шестикласнику місцевої гімназії Іллі Третьяченко. Із хлопчиком сфотографувалися майже всі учасники заходу. Спонсорами заходу виступили заклади громадського харчування, які надали страви для фуршету; міські виробники кондитерських виробів та агропродукції; підприємство з виготовлення питної води тощо.

Студенти педагогічного університету виступали в ролі аніматорів та гралися з дітьми, які прийшли на фестиваль разом з батьками. На урочистому відкритті та закритті фестивалю на волонтерських засадах працювали відомі у місті професійні ведучий та аранжувальник. Декілька міських фотографів фіксували всі цікаві моменти протягом фестивалю також абсолютно безкоштовно.

Весь інвентар для роботи: граблі, пензли, вапно, рукавички, фарби забезпечило керівництво парку. В ініціативі прийняли участь громадські організації, спортивні організації, студенти вищих навчальних закладів, учні міських шкіл. Всього близько 600 (шістсот) містян. Було назначено 25 кураторів за якими закріплювалися певні групи учасників. Кожен куратор відповідав за свою команду, за свою дільницю роботи та за використовуваний інвентар.

Було виготовлено спеціальний бренд-волл з трьох банерів на якому відобразили логотипи всіх організацій-учасників, лого фестивалю та різнокольорові долоньки, на яких всі учасники написали свої враження та побажання. Після закінчення заходу всі банери залишилися в парку, як нагадування про цю чудову ініціативу. Тривалість заходу – 4 (чотири) години.

Які результати Ваша ініціатива принесла громаді?
Організатори заходу зуміли створити атмосферу причетності кожного до важливої загальної справи. Ініціатива широко висвітлювалася в місцевих ЗМІ та мережі Інтернет і мала великий резонанс – багато позитивних відгуків, як самих учасників, так і інших містян.

Що на Вашу думку дала ініціатива тим, хто її втілював в життя?
Розуміння того, що все можливо. Шалене натхнення робити більше.

Чи мала Ваша ініціатива своє продовження та які зміни вона принесла?
Так. Вже розроблено план наступного заходу, який відбудеться 19 травня. Місцеві органи влади виразили готовність підтримувати будь-які ініціативи подібного характеру, що будуть запропоновані нашою організацією.

Ваші поради тим, хто хоче втілювати ініціативи у своїх громадах

  • Знайти однодумців.
  • Створити сильну команду.
  • Знайти цікаву ідею.
  • Діяти.

Чи може Ваша організація (ініціативна група) виступити консультантом або експертом, якщо до вас звернеться інша організація за досвідом, який ви отримали при реалізації цієї ініціативи? Так.

****************************************************************************************************
Довідкова інформація про ініціативу:

Номінація, в якій бере участь ініціатива:
Краща ініціатива у сфері місцевого розвитку

Назва організації (ініціативної групи), автора ініціативи:
Громадська організація «Мелітопольська волонтерська група «Патріот»

Контактні дані організації:
Громадська організація «Мелітопольська волонтерська група «Патріот»
Леонтьєва Ольга
0679648371
[email protected]
www.facebook.com/groups/HeartsOfGoodPeople

Назва успішної ініціативи:
Вуличний арт-фестиваль соціального мистецтва «Том Сойер FEST»