Проаналізувавши звернення громадян та моніторинг ситуації в місті, що насамперед були пов’язані з неможливістю достатися до залізничного вокзалу у нічний час, а також зважаючи на те, що місто туристичне, студентське, у місті працюють промислові підприємства (як державні, так і приватні), і дійсно існує об’єктивна необхідність у поїздках містом мешканців та гостей міста у вечірній та нічний час, було прийнято рішення про проведення системного моніторингу та вирішення питання про запровадження «нічних автобусів».
Що стало причиною ініціативи, як виникла ідея її реалізації.
Звернення окремих громадян та моніторинг ситуації в місті, що насамперед були пов’язані з неможливістю достатися до залізничного вокзалу у нічний час. При детальному вивченні ситуації з’ясувалось, що мешканці міста мають незручності і через те, що у пізній вечірній час (після 22 години вечора) не можуть дістатись містом ніяким транспортом окрім таксі.
Зважаючи на те, що місто туристичне, студентське, у місті працюють промислові підприємства (як державні, так і приватні), і дійсно існує об’єктивна необхідність у поїздках містом мешканців та гостей міста у вечірній та нічний час, було прийнято рішення про проведення системного моніторингу по вивченню кількості пасажиропотоку та часу маршрутів включаючи і схему маршруту.
В результаті моніторингу, який проводився протягом 10 днів, були визначені 3 найбільш оптимальних маршрути, закріплено їх схеми, час відправлення з конкретно визначених зупинок та вартість проїзду на маршрутах саме у нічний час. Результати моніторингу були представлені на засідання виконкому та голосуванням членів виконкому закріплені у відповідному прийнятому рішенні. Доцільність проведеної роботи та актуальність проблеми, що існувала та успішно вирішена на сьогоднішній день, перевірена часом (маршрути діють більше 4-х місяців)
За який час було реалізовано ініціативу
18 днів (від дня почату моніторингу до дня прийняття рішення виконкомом)
Детальний опис ініціативи – що конкретно було зроблено в рамках реалізації ініціативи (які заходи були реалізовані, як залучались місцеві жителі, молодь, спонсори…)
Проаналізувавши звернення громадян було прийнято рішення про проведення моніторингу. Так, на кожен з автобусів, які здійснювали перевезення з 22-00 год. до 01-00 год. призначався обліковець (з представників громадськості). Відділ пасажирських перевезень надав контактну інформацію для зв’язку з водієм автобуса та поставив до відома перевізника. В кожному автобусі у водія була маршрутна таблиця, в якій потрібно було відмічати скільки пасажирів перевезено. Після кожного оборотного рейсу маршрутна таблиця підписувалась обліковцем та водієм автобуса.
На участь в обстеженні пасажиропотоку згодилась спілка ветеранів Афганістану та ГО «Моя країна – єдина Україна».
Розпочато вивчення пасажиропотоку у нічні години 18.01.2016 року у нічні години на маршрутах № 1, 4, 6.
Перевезення здійснювались 2 автобусами на кожному маршруті з 22-00 год. 01-00 год.
Кожного наступного дня результати нічного моніторингу підраховувались, вносились до загальної таблиці та оприлюднювались на офіційній сторінці у мережі Інтернет. Обстеження тривали до 27.01.2016 включно.
Результати публічного обстеження були оформлені протоколами, які підписали учасники обстеження активістиміста та передані в міську раді. Їх результати були систематизовані та оприлюднені для ЗМІ.
Рішенням виконавчого комітету міської ради від 04.02.2016 року затверджено графіки руху нічних автобусів з 22-00 год. до 24-00 год на маршрутах: № 1 «Підзамче — мікрорайон Жовтневий»; № 4 «сел. Першотравневе -пологовий будинок»; № 6 «мікрорайон Жовтневий — ВАТ «М’ясокомбінат».
Була визначена (економічно обгрунтована) та затверджена вартість на послуги з перевезення пасажирів на нічних міських автобусних маршрутах, яка склала 7,00 грн. за 1 поїздку. У нічні години пільгові перевезення не здійснюються.
Нічні перевезення регулярно по затвердженим графікам розпочались з 09.02.2016 року.
Одночасно з описаним обстеженням було проведено перевірку надання послуг по перевезенню пасажирів комунальним транспортом з метою наближення послуг до людей.
В результаті перевірки, обстеження та обговорення сітка комунальних пасажирських перевезень була знову скорегована зважаючи виключно на побажання людей. За результатами круглого столу з питань ефективності та доцільності використання комунальних пасажирських перевезень, що відбувся за участю заступника міського голови Сергія Бабія були підготовлені зміни до сітки перевезень. Виходячи з цього, міський голова, Михайло Сімашкевич, погодив введення додаткових рейсів на маршрутах № 21 та 23. Додаткові рейси були введені з 11-00 год.до 13-00 год. та додали можливість, особливо пільговій категорії пасажирів, використовувати автобуси не чекаючи вечірніх рейсів (16-00 год.).
Також зміни відбулись на маршрутах № 20 та 22. Рейси що виконувались після 16-00 год. відтепер повернулись в коридор 11-00 год. – 13-00 год. На сьогоднішній день комунальними автобусами забезпечується перевезення пасажирів по наступним маршрутам: № 20 «мікрорайон Жовтневий – вул. І. Франка»; № 21-1 «селище Першотравневе – ВАТ М’ясокомбінат»; № 22 «селище Першотравневе – пологовий будинок»; № 23 «Підзамче – мікрорайон Жовтневий».
Які результати Ваша ініціатива принесла громаді?
Запроваджені нічні рейси на 3 маршрутах у період часу з 22-00 год. до 24-00 год. (включно) та відкоригована сітку пасажирських перевезень, що здійснюються комунальними автобусами.
Що на Вашу думку дала ініціатива тим, хто її втілював в життя?
Додаткове вивчення ситуації в місті, спілкування з мешканцями та гостями, впровадження кращих змін з метою поліпшення життя в місті та задоволення якнайбільш гострих (на певний момент або для певних категорій населення) потреб
Чи мала Ваша ініціатива своє продовження та які зміни вона принесла?
Так, вона успішно працює на сьогоднішній день
Ваші поради тим, хто хоче втілювати ініціативи у своїх громадах
Бути відкритими та готовими на конструктивний діалог як з владою так і з представниками всіх громадських інститутів та окремих громадян. Бути готовими, що ваша ініціатива або результати вашої роботи, зокрема ви особисто, стикнетесь з нерозумінням, супротивом (можливо навіть не влади, а ваших колег – інших ГО), критикою (не завжди конструктивною) та намагання використати вашу роботу (ініціативу) для власного піару
Чи може Ваша організація (ініціативна група) виступити консультантом або експертом, якщо до вас звернеться інша організація за досвідом, який ви отримали при реалізації цієї ініціативи? Так.
****************************************************************************************************
Довідкова інформація про ініціативу:
Номінація, в якій бере участь ініціатива:
Краща ініціатива у сфері місцевого розвитку
Назва організації (ініціативної групи), автора ініціативи:
ГО «Моя країна – єдина Україна»
Контактні дані організації:
Савліва Любов Олександрівна
067-423-45-25
[email protected]
Назва успішної ініціативи:</stron
Нічні автобуси