Пройшло дві сотні років, аби велосипед з чудернацького винаходу перетворився у найбільш популярний та найбільш екологічноhttp://ngonetwork.org.ua/ruhayemosya-vper…tury-u-pokrovsku/ чистий засіб пересування. Але зараз все частіше виникає питання: скільки часу потрібно українським містам, щоб стати дружніми до велосипедистів? Чому створення якісної велоінфраструктури у громаді є вкрай важливим навіть для тих, хто не користується двоколісним? У межах проєкту «Життя на межі миру: від громадських ініціатив до громадської безпеки в громадах», що реалізується спілкою «Громадські ініціативи України» у партнерстві з організацією «Точка доступу» у межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки урядів Данії, Швейцарії та Швеції, активісти Покровська на Донеччині продовжують розбудову місцевої велоінфраструктури.
Як виникла ідея ініціативи?
Основні ідеї та тези, що стали ідейною платформою для створення ініціативи з популяризації велокультури та розбудови велоінфраструктури з побудовою велодоріжок у місті Покровськ, наступні:
- Велосипед є транспортом, що не забруднює довкілля, не створює шкідливих викидів та шуму.
- Велосипед є корисним для здоров’я та підвищує рівень безпеки у місті.
- Велоінфраструктура зробить місто безпечним комфортним для мешканців.
За попередніми результатами опитувань, які постійно проводять активісти ГО «Вело ТАК», розбудова велодоріжок потрібна великій кількості велосипедистів міста, які зараз змушені пересуватися дорогами і ризикувати власним життям та здоров’ям. Саме тому створення комплексної та якісної велоінфраструктури є запорукою безпеки у місті та важливою альтернативою міському транспорту та автомобілям.
Проблема, яку варто вирішувати вже сьогодні
Активісти ГО «Вело ТАК», які у своїй діяльності керуються напрямами об’єднання велоспільноти міста, разом з представниками ГО «Ліга майбутні поліцейських м. Покровськ» впроваджують суспільно важливу ініціативу для місцевої громади щодо розбудови велоінфраструктури. Сьогодні перед мешканцями постало кілька проблем:
- Небезпека їзди на велосипеді
- Відсутність паркувань
- Недосконале знання та систематичне порушення ПДР
Слід зазначити, що аналогічні проблеми сьогодні є гострими для багатьох громад України, і вирішити їх можна тільки спільними зусиллями. За допомогою локального аналізу, – опитування методом анкетування у режимі офлайн на
вулицях міста, а також онлайн на сторінці у Facebook та на офіційному сайті pokrovsk.news учасники проєкту дізнавалися думки жителів, – велосипедистів, пішоходів, водіїв автівок, щодо необхідності створення у Покровську велодоріжок, обізнаності населення щодо правил дорожнього руху. Опитування за опрацьованим з командою планом проводили на локаціях, попередня інформація про всі заходи публікувалася у соцмережах та місцевих ЗМІ. Після закінчення етапу анкетування ініціативна група зібралася разом для підрахунку статистики та обробки отриманих під час локального дослідження даних.
В межах програми ініціативи у родинному центрі «Вулик» відбулася велошкола з правил дорожнього руху. У заході взяли участь всі бажаючі, також до просвітницької активності приєдналися учасниці клубу «Золотий вік» територіального центру Покровської міської ради. У школі ПДР всі слухачі повторили правила і знаки, розібрали складні ситуації на дорозі і отримали пам’ятки-правила дорожнього руху, світлоповертаючі стрічки для підвищення безпеки в темну пору доби та захисні маски. Після підбиття підсумків, опрацювання результатів планується підготовка презентації для ОМС та громадськості, а також листів-звернень до міського голови та депутатів міської ради з результатами аналізу та пропозиціями.
Наталя Фролова, голова ГО «ВелоТАК» окремо зазначила: «Тема, яку ми досліджуємо, важлива, бо їзда на велосипедах дуже поширена у нашому місті, а у місцевої влади поки що немає розуміння проблеми безпеки велосипедистів, необхідності створення якісної велоінфраструктури. Наша команда взяла на себе місію ознайомити очільників міста з проблемою та результатами опитування для подальшого ефективного прийняття рішень щодо організації руху та інфраструктури Покровська, створення безпечних умов для велосипедистів та всіх учасників дорожнього руху. В ході проєкту найбільше нас вразила статистика голосування онлайн, де близько 90% жителів міста висловлюються за необхідність велодоріжок у місті. Це означає, що запит суспільства на зміни в організації велоруху дуже великий».
Практичним шляхом доведено: на популяризацію велокультури у місті значним чином впливає розбудова якісної та продуманої велоінфраструктури у співпраці з мешканцями міста та ОМС. До того ж, вивчаючи досвід інших громад України, у тих осередках, де зароджується і розвивається велокультура, вже сьогодні можна спостерігати позитивні зрушення. Тож, якщо ви хочете допомогти зробити Покровськ безпечним для велосипедного руху, долучайтесь до команди ГО «ВелоТАК». Зробити це можна на сторінці громадської організації у Facebook у або надіславши листа координаторам на пошту [email protected].
Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).
Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.