В Одесі відбувся круглий стіл “Як в Одеський області впроваджуються бюджетні програми?”

Лідером доброчесності впровадження програмно-цільового методу бюджетування серед 13 міст обласного значення, в яких проводився аудит, є Вознесенськ Миколаївської області. В Одеській області шосте місце рейтингу зайняв Подільск, Одеса виявилася на 8 місці, а Ізмаїл – на 10-му.

Такі дані на круглому столі 14 листопада оприлюднили голова Одеської обласної організації “Комітету виборців України” Анатолій Бойко і представник “Фонду розвитку міста Миколаєва” Михайло Золотухін.

Громадський аудит з метою встановлення рівня доброчесності місцевих бюджетних процесів і ефективності бюджетних програм проводився з травня по вересень 2017 року в 24 українських містах обласного значення. Його метою стала перевірка організаціями громадянського суспільства законності, доброчесності впровадження програмно-цільового методу в бюджетному процесі органу місцевого самоврядування, перевірка повноти та достовірності складання фінансової та бюджетної звітності, оцінка ефективності використання бюджетних коштів місцевого бюджету, а також визначення ступеня відповідності бюджетного
процесу органу місцевого самоврядування встановленим законодавством України стандартам і процедурам.

“Впровадження програмно-цільового методу в бюджетний процес – одна з найважливіших реформ в Україні, але вона незаслужено замовчується і не користується увагою, хоча її значення, на моє глибоке переконання, можна порівняти з електронним декларуванням, про яке всі знають. Саме програмно-цільовий метод звужує поле для корупції і дозволяє місцевим органам влади ефективно і прозоро використовувати бюджетні кошти. І як кожна реформа, як справа нова, не у всіх органах влади цей метод реалізується з належним успіхом і вимагає обговорення, допомоги, порад, дискусій. Ми провели пілотний моніторинг того, наскільки в п’яти областях України: Одеській, Миколаївській, Херсонській, Дніпровській та Луганській, – місцеві органи влади впроваджують у своїй роботі саме програмно-цільовий метод, наскільки у них це виходить, які труднощі зустрічають і яку допомогу їм потрібно надати. Наш проект – це в першу чергу діагностика, щоб допомогти тим органам влади, які хочуть його впровадити, і допомогти його прихильникам рекомендаціями, а також стимулювати ті органи влади, які не дуже прагнуть його впроваджувати, оскільки це одна з ключових реформ у фінансовому секторі”, – роз’яснив Анатолій Бойко.

В Одеській області об’єктами дослідження виступали місцеві бюджети м. Одеса, м.Ізмаїл, м.Подільськ та Біляївської міської об’єднаної територіальної громади. Лідером доброчесності серед 13 міст обласного значення є м. Вознесенськ Миколаївської області (74,12 із 125 балів).

Що стосується Одеської області, то лідером став Подільск, який набрав 51,71 бали (6 місце рейтингу), далі – Одеса з 49,84 балами (8 місце) і замикає трійку лідерів області Ізмаїл на 10 місці (36,49 балів) в загальнонаціональному рейтингу.

У той же час серед 10 об’єднаних громад Півдня і Сходу України лідером доброчесності впровадження програмно-цільового методу є Біляївська міська ОТГ Одеської області (58,57 з 125 балів).

За результатами аналізу бюджетних документів міст Одеса, Ізмаїл, Подільськ та Біляївської міської ОТГ Одеської області можна констатувати, що при формуванні місцевих бюджетів програмно-цільовий метод був застосований. Однак повного виконання бюджетного законодавства по ПЦМ не відбулось.

У свою чергу, присутня на круглому столі віце-мер і директор фіндепартаменту Одеської міськради Світлана Бедрега зазначила, що програмно-цільовий метод дійсно дуже позитивна реформа:
“Треба розуміти, що бюджет Одеси – це мільярдний бюджет, і це – 31 головний розпорядник бюджетних коштів. І, на щастя фінансистів, без паспортів бюджетних програм в цьому році казначейство не відкривало фінансування, і це дуже добре. Є суб’єктивний фактор – обмеженість кадрів, я це відчуваю кожен день, кожен день хтось звертається з питанням: “А чи немає у вас хорошого бухгалтера?”. Законодавча база дозволяє нам виконувати наші функції, але в цьому році бюджетування, складання бюджету викликає питання, так як ми отримали бюджетну класифікацію тоді, коли бюджет вже був створений. Ми вже презентували проект бюджету на 2018 рік, з ним можуть ознайомитися громадські активісти, журналісти. А розглянутий він буде депутатами на сесії 14 грудня. І це дуже добре, що не так, як було раніше, коли треба було робити в останній момент, і не ми були в цьому винні. В цьому році у нас є право вказувати субвенції, згідно з проектом держбюджету, тоді як в минулому році змушені були вносити по факту. І це теж позитивно”, – пояснила вона.

З результатами оцінки можна ознайомитися ТУТ.

Оцінка ефективності (прогнозна) бюджетних програм бюджету м. Одеса 
на 2017 рік в сфері «Житлово-комунальне господарство» (ПРЕЗЕНТАЦІЯ)

Висновки громадського аудиту – оцінка рівня доброчесності запровадження ПЦМ у місцевих бюджетах 5 областей України (ПРЕЗЕНТАЦІЯ)

Круглий стіл проводиться в рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5 областях півдня та сходу України», який реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках Громадського Партнерства “За прозорі місцеві бюджети!” за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні та медіа-підтримки ГО «Український кризовий медіа-центр».

Facebook Comments

Коментувати

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *